MEP Nedir?

Mesleki Eğitim Programı (MEP), uygun koşulları sağlayan öğrencilerin eğitim programlarının son yarıyılını işyerleri/kurumlarda geçirmesini ve böylece öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazanmasını sağlayan programdır. Söz konusu program "Co-op Education" ismiyle dünyanın önde gelen pek çok üniversitesinde uygulanmaktadır.

Uzun dönem staj gibi düşünülmesi mümkündür. Ancak stajdan pek çok farklı özellik ve avantaj barındırır. Öncelikle bu program zorunlu değil öğrencinin seçimine bağlıdır. Ayrıca süresi ve içeriği bakımından öğrenciler stajyerden ziyade bir mühendis olarak görev yapar. Bunu yanında, diğer bir önemli farklılık olarak öğrencilerin kendi görüştükleri firmalarda değil, üniversite ile resmi protokollerini tamamlamış sektörün önde gelen firmalarında görev yaparlar.

Amaç

Bu programın amacı öğrencilerin eğitim hayatından iş hayatına geçişini kolaylaştırmak ve üniversite- endüstri entegrasyonunu arttırmaktır.

Ayrıca öğrencilere mesleğini icra edeceği ortamda kendisini gösterme ve yer edinme imkanı sağlama, böylece iş yaşantısına avantajlı bir başlangıç yapmasına yardımcı olmaktır.

Nasıl çalışır?

Sektörün önde gelen firmaları ile fakültemiz arasında imzalanan işbirliği protokolleri ile firmalar her yıl bu program dahilindeki öğrenciler için kontenjan tahsis eder. Başvuru yapan öğrenciler, bölüm tarafından kendi tercihleri ve kontenjanların uygunluğu da gözetilerek bu firmalara yerleştirilir.

Öğrenciler 8. yarıyılı bu işyerinde geçirir. Farklı bölümlerde görev yaparak uygulama ve mühendislik becerilerini geliştirir. Mesleki yeterliliğini ilerletme ve kendini kanıtlama imkanına kavuşur. Ayrıca sektördeki farklı kişileri tanıma ve bağlantılarını genişletme olanağını elde eder.

Öğrenci MEP programını bölüm tarafından belirlenen bir öğretim elemanının takibinde sürdürür. Sorumlu öğretim elemanı belirli periyodlarla işyerini ziyaret eder. Öğrencinin faaliyetlerini yerinde gözlemler. Öğrenciler haftalık/aylık olarak bir form yardımıyla gerçekleştirdikleri faaliyetleri sorumlu öğretim elemanına iletir.

Öğrenci, yarıyıl sonunda işyeri ve bölüm temsilcilerinin oluşturduğu bir kurula sunum yaparak yarıyıl boyunca işyerinde gerçekleştirdiği çalışmaları anlatır.